Domov E-mail Nazaj Kazalo
Na vrh
 
« nazaj
 
 
Lastnosti interaktivnih portalov

Ker so interaktivni portali zajetna in kompleksna zbirka različnih tehnologij in v primerjavi s klasičnimi spletnimi stranmi zmorejo precej več, morajo seveda posedovati določene lastnosti. Najpomembnejše izmed njih so gotovo:

  • neodvisnost interaktivnega portala med vsebino in grafično podobo
  • ročni prenos podatkov (vsebin) na splet na ukaz urednikov - uredniški sistem (CMS)
  • modularna zgradba, ki omogoča poljubno dodajanje novih modulov
  • osnovni modul je namenjen vnosu vsebin in omogoča gnezdenje poljubno v globino
  • personalizacija - grafična podoba in nastavitve po željah naročnika
  • uporaba standardov za prikaz podatkov na spletu : HTML, JavaScript, XML, CSS
  • opremljanje dokumentov (vsebin) z meta podatki
  • indeksiranje vsebin in iskanje po vsebinah
  • izmenjava podatkov z drugimi portali

Portal mora biti prilagodljiv za uporabnika, kar pomeni, da mora biti zgrajen modularno. Moduli, vključeni v interaktivni portal pa so lahko: področja dela, novice, organizacijska sestava, obvestila, dogodki, sporočila za javnost, tema tedna, razprave, povezave, novinarske konference, forum in anketa.


Personalizacija

Personalizacija predstavlja prilagajanje osebnim potrebam uporabnika z namenom enostavne in učinkovite uporabe. Uporabniki so lahko veliko bolj učinkoviti, če je sistem prilagojen njihovim osebnim potrebam.
Omogoča torej oskrbo uporabnika s pravimi, potrebnimi informacijami tako s strani samega uporabnika kot s strani podjetja, ki je sestavilo določen portal.
Personalizacija ima več načinov:

  • "profile based" : uporabnik sam definira, do katerih informacij bi rad dostopal preko portala
  • "collaborative filtering" : ta način definira več uporabnikov naenkrat z enakimi ali podobnimi potrebami glede informacij
  • "real-time recommendations" : razni pristopi, ki delujejo avtomatsko s pomočjo učenja in predvidevanja uporabnikovih preferenc z uporabo vzorcev, različnih rangiranj ter uporabe informacij o skupnosti uporabnikov s podobnimi potrebami
  • "content-based filtering" : oblika avtomatske personalizacije, ki primernost posameznega dokumenta za uporabnika ugotavlja na osnovi ključnih besed
  • "live chat" z uporabniki


Indeksiranje vsebin in iskanje po vsebinah

Hiter dostop do informacij, tako znotraj kot zunaj podjetja je ena od osnovnih lastnosti interaktivnih portalov. Ker pa se informacije nahajajo v različnih oblikah, to ni tako zelo enostavno. Portal mora zato zagotoviti tehnologijo, ki podpira enoten ter integriran dostop do vseh vrst virov informacij, ter tako lahko zagotovi uporabniku informacije po katerih poizveduje.

Portal pa mora zagotoviti dostop do informacij v vseh oblikah, ne glede na to, ali so shranjene v relacisjkih podatkovnih bazah, spletnih dokumentih, tekstovnih datotekah, slikah ali pa v avdio-video formatu. Iskalna orodja portala torej opravljajo integrirano multi-iskalno funkcijo in imajo naslednje značilnosti:

  • možnost iskanja v različnih podatkovnih virih
  • možnost iskanja dokumentov v različnih jezikih
  • možnost iskanja shranjenih objektov, ki vsebujejo tako parametrizirane podatke kot tudi navaden tekst
  • možnost iskanja s pomočjo boolove algebre
  • rangiranje rezultatov glede na njihovo relevantnost
  • "image search"
  • podpora XML in HTML jezika
  • napredno oblikovanje vsebin (barve, tabele, slike, HTML, akcije za dodajanje HTML oznak, kreiranje URL povezav na zunanje naslove, kreiranje povezav na vsebine znotraj portala)